28 Eylül 2012 Cuma

Türkiye’de Online Mağazacılığın Geleceği


Türkiye, mevcut nüfus miktarının fazla olması ve dağılımı, farklı bölgelerde üretilebilen çok sayıda ürün çeşidinin bulunması, sanayi bölgelerinin ve ticaret merkezlerinin dağılımı sebebiyle oldukça gelişmiş bir iç ticaret; bulunduğu konum, sahip olduğu madenler ve dünyaya ihraç ettiği tarım ürünleri sebebiyle de hareketli bir dış ticaret yapısına sahiptir. Ülkemizdeki yoğun ticaret teknoloji ile paralel olarak hızla gelişmekte ve her geçen gün bir çok insanın istihdam edilmesine ve iş sahibi olmasına imkan veren en önemli geçim kaynaklarımızdan birisidir.

Son yıllarda KOBİ’lerin çeşitli fırsatlar ile desteklenmesi iç ve dış ticaretin gelişmesine sebep olan önemli etkenlerdendir. Ancak şüphesiz ki en önemli etken, insanlık tarihinin en önemli buluşlarından birisi olan internet teknolojisinin önemli bir getirisi olan e-ticaret kavramının hayatımıza girmesidir. Tüm ticari faaliyetlerin internet üzerinden gerçekleşmesini sağlayan elektronik ticaret, ticari faaliyetlerin çok kısa sürede gerçekleşmesi, reklam , nakliye ve stok gibi giderlerin çok daha az olması, pazara erişim sıkıntısının olmaması, zamandan tasarruf sağlanması, üretimin ve ürün çeşidinin artmasına imkan vermesi , tüketiciye doğrudan ulaşma fırsatı sunması ve ticari kuruluşun gelişme sürecini hızlandırması gibi bir çok avantaj sağlayan elektronik ticaret dünyada olduğu gibi ülkemizde de yakın geleceğin ticaret modeli olarak ön görülüyor.

Geleneksel ticarete nazaran maliyeti daha az olan e-ticaret, ürün ve hizmet fiyatlarının daha az olması, kısa sürede çok sayıda ürün ve ürün çeşidine erişim sağlaması gibi avantajları sebebiyle üreticiler kadar tüketiciler tarafından da tercih edilmektedir. Türkiye’ de ki 23 milyon aktif internet kullanıcısının 6 milyonu internetten alışveriş yapmakta ve e-ticaret sisteminin içinde yer almaktadırlar.

E-ticaret ile faaliyetlerini online olarak sürdüren işletmeler e-şirket kavramının gündeme gelmesini sağlamışlardır. E-şirketler bilindik şirketlerin aksine online olarak hizmet veren ve global alanda faaliyet gösteren şirketler olup 2 yılda markalaşma potansiyeline sahiptirler. Klasik yapıdaki işletmelerin markalaşma süreci ortalama 10 yıldır.

Elektronik ticaret geleneksel ticarete nazaran zaman ve para tasarrufu sağlarken milyonlarca ürün ve ürün bilgisine saniyeler içinde ulaşma fırsatı sunduğu için çok daha avantajlıdır. Daha az masrafı olan, daha çok insana daha kısa sürede ulaşan, e-ticaret , ykon online olarak faaliyet gösteren e-şirketler tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de klasik ticaretin yerini alacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder